اسلام، بهترین انتخاب ایرانیان

اسلام، انتخاب احسن و بهترین انتخاب ایرانیان

پرسش: آیا اسلام ایرانیان و کنار گذاشتن آیین گذشتگان از روی رضا و رغبت و انتخاب خودشان بوده یا به زور و جبر و عنف اعراب مسلمان صورت گرفته است؟

پاسخ:

آغاز اسلام ایرانیان

طبق گواهی تاریخ، پیامبر اکرم(ص) در زمان حیات خودشان پس از چند سالی که از هجرت ایشان گذشت(سال ششم هجری)، نامه‌هایی به سران کشورهای جهان نوشتند و پیامبری خود را اعلام و آنها را به دین اسلام دعوت کردند. یکی از آن نامه‌ها، به خسروپرویز پادشاه ایران بود که حضرت او را به اسلام دعوت کردند. ولی همان‌گونه که مورخین نقل کرده‌اند، خسروپرویز تنها کسی بود که نسبت به نامه حضرت اهانت کرد و آن را به محض دریافت پاره کرد! هیچ شخصیت دیگری از پادشاهان و حکام و امپراتوران چنین برخوردی با نامه پیامبر اکرم(ص) نکردند، حتی بعضی از آنان جواب نامه را با احترام و توأم با هدایایی فرستادند. خسروپرویز پا را از این هم فراتر گذاشت و به پادشاه یمن که دست‌نشانده حکومت ایران بود، دستور داد که درباره این مرد مدعی نبوت که به خود جرأت داده که به او نامه بنگارد و نام خود را قبل از نام او بنویسید تحقیق کند و عنداللزوم او را نزد خسرو بفرستد. فرستادگان پادشاه یمن به مدینه آمدند و هنوز در مدینه بودند که خسرو پرویز سقوط کرد و شکمش به دست پسرش دریده شد.

ادامه نوشته

تحول در کلاس آموزشی/ درسی برای کلاس معلم تحول آفرین

تحول در کلاس آموزشی

مقدمه

مدرسه اگر یک موجود زنده است این موجود زنده برای زندگی جدید نیاز به تفکر جدید، حرکت تازه، اهداف نو و گذر از نقص های گذشته و جلوگیری از تکرار آنها دارد که بر اساس این طرح و با نشان دادن مصادیق یک مدرسه بی نقص برای تحقق این مصادیق و اهداف مورد نظر راهکارهای اجرایی و درونی با رویکرد تحول آفرینی در سطح کلاس و مدرسه مورد نظر و تاکید است. تا بتوان در همه ابعاد یک کلاس آموزشی « پرورشی » جسمی روحی ، علمی و دینی و اخلاقی و ارزشی و ... و در همه زمینه ها امکانات و نیروی انسانی و مشتریان و ناظران و کار فرمایان این موجود زنده نگاهی نو با باورهای نو ارائه داد و با تفکر جمعی و حمایت جمعی به آن جایگاه یعنی مدرسه بی نقص نزدیکتر شویم. ضرورت اجرای طرح آنچه پیرامون ما اتفاق می افتد و ما را وادار به تفکر عمیق می نماید در واقع ضرورت تحول است و تحول نه با حرف و نه با عمل بدون برنامه ممکن نمی شود بنا براین امروز نیازمند تحولی از درون و از جز به کل هستیم تا امکان شروع و تحول آفرینی بر اساس امتیازات و تجربیات را برای ما فراهم نماید. نظر به سیاست های کلی نظام در وزارت و سازمان متبوع و زمینه های فراهم شده در چند سال قبل در این ناحیه ضرورت ایجاب می کند تا از سطوح کلاس و مدرسه اقداماتی عملی اعمال و در حد وسعت فکر و اندیشه و امکانات و نیروی انسانی و اختیارات در سال تحصیلی جدید و در ابعاد مختلف برنامه ریزی و اقدام عملی صورت پذیرد(1)

ادامه نوشته